Fjärrhantering och fjärrsupport

Övervakning och hantering som minimerar risken för driftstopp

Skriv ut Twitter Facebook Delicious LinkedIn

IT-infrastrukturen är avgörande för ett företags framgång så det är klokt att försäkra sig om att den alltid går att förlita sig på. Med Ricohs fjärrhantering och fjärrsupport övervakas er IT-miljö av experter så att alla eventuella problem kan upptäckas och lösas så fort som möjligt

Översikt

I affärer lönar det sig att ligga steget före.

Ricohs fjärrhantering och fjärrsupport innebär att er IT-infrastruktur övervakas från en enda centraliserad punkt. Potentiella svagheter pekas ut med hjälp av övervakningsverktyg, så att de kan åtgärdas proaktivt innan de orsakar några verksamhetsstörningar. När incidenter ändå inträffar löses de snabbt och effektivt, så att ni kan arbeta vidare med maximal produktivitet.

Med Ricohs paket för fjärrhantering och fjärrsupport får fjärrsupport får ni följande:

Proaktiv övervakning av IT-infrastrukturen

Ni behöver inte längre oroa er för IT-miljön; den kontrolleras löpande av Ricohs tekniska specialister. Genom att noga övervaka hela infrastrukturen kan vi lösa eventuella problem innan de hinner orsaka driftsstörningar.

Administration av användarkonton

Ricoh kan sköta hanteringen av användarkonton, så att interna resurser kan frigöras internt. Vi kan fjärrhantera kontoadministrationen åt er och skapa, ändra eller ta bort användarkonton och gruppmedlemskap.

Användarsupport för program- och maskinvara

Eftersom företagets IT-system ofta innebär stora investeringar bör också medarbetarna få ut mesta möjliga av dem. Ricoh erbjuder support för alla användare av program- och maskinvara, oavsett hur komplexa produkterna är, så att ni kan dra bästa nytta av fördelarna med de tillämpningar ni använder.

Programvaruunderhåll inklusive hantering och installation av programfixar

Den tekniska utvecklingen går snabbt och för att ert IT-system säkert ska fungera optimalt måste programvaran underhållas så att rekommenderad standard upprätthålls. Ricoh erbjuder programvaruunderhåll inklusive programfixhantering och installation av kritiska programfixar (inklusive säkerhetsuppdateringar).

Datasäkerhetshantering inklusive tillhandahållande av säkerhetsprogramvara

Skydda kritisk affärsinformation med hjälp av Ricohs säkerhetshantering. Vi tar hand om datasäkerheten och håller IT-miljön fri från virus, skadlig kod och andra hot. Ricoh tillhandahåller också det senaste och mest uppdaterade inom säkerhetsprogramvara för komplett systemsäkerhet.

Support för och hantering av e-postprogram

E-posttekniken har förändrat vårt sätt att göra affärer. Det är helt väsentligt att infrastrukturen för e-post fungerar smidigt och effektivt. Vi erbjuder centraliserad support och hantering av era e-postprogram, så att ni slipper tappa kontakten med kunder, kollegor och leverantörer.

Hantering av datalagring och säkerhetskopiering

Spara affärsinformationen på ett säkert sätt med vår fjärradministrerade tjänst för datalagring och säkerhetskopiering. Om ett fel skulle uppstå eller data gå förlorade garanterar Ricohs metod att systemen återställs och kan användas igen inom kort.

Överst på sidan